”Räddad” nätmat ökade 1000 procent

Stark tillväxt för mat på nätet

Matsmart, nätbutiken som säljer överbliven mat till rabatterade priser, meddelar att de under 2015 ökade sin omsättning från 2,5 miljoner till 26 miljoner kronor.

– Kunderna som hittat till oss återkommer, handlar större volymer och gör sina inköp oftare och oftare, säger företagets vd Karl Andersson i ett pressmeddelande.

Trots ökningen visar rörelseresultatet ett minus på 10,7 miljoner kronor, bland annat på grund av en lagerflytt till Katrineholm och marknadsföringssatsningar bör nämnas. Men Karl Andersson är positiv ändå.

– Att inte vara lönsamma ingår i vår plan och något vi fortsätter att planera för. Vi väljer i stället att satsa på fortsatt tillväxt och att bygga upp marknaden, säger han och fortsätter:

– Vi ser att utvecklingen håller i sig, just nu går vi mot en omsättning kring 80-90 miljoner kronor på helåret 2016.