Risifrutti byter namn till Risitutti

SM-risitutti

Risifrutti byter namn till Risitutti på 2 miljoner förpackningar under augusti och september för att uppmärksamma vikten av att upptäcka bröstcancer i tid. Initiativet stödjer Bröstcancerfondens arbete.

Under augusti och september döper Risifrutti om 2 miljoner förpackningar till Risitutti för att uppmärksamma hur svårt det kan vara att upptäcka bröstcancer. Detta för att påminna om hur viktigt det är att kolla sin bröst en extra gång, för just det kan göra hela skillnaden. Förpackningarna med med smak av jordgubb och hallon står bredvid varandra i kyldisken, men namnet skiljer dem åt. Initiativet stödjer Bröstcancerfondens arbete med att kolla en extra gång och att undersöka sina bröst för att upptäcka bröstcancer tidigt.

– Genom att byta ut namnet på förpackningarna från Risifrutti till Risitutti vill vi uppmärksamma och sprida kunskap om bröstcancer samtidigt som vi stödjer Bröstcancerfonden och deras viktiga arbete med att uppmana kvinnor att kolla en extra gång – för just det kan göra hela skillnaden, säger Alia Jassim, Brand Manager, i ett pressmeddelande.

– Vi är jätteglada över samarbetet med Risifrutti och #kollaenextragång. Kampanjen riktar ljuset mot en av våra hjärtefrågor: självundersökning. Vi vet att tidig upptäckt räddar liv. Och vi vet att det kan ta tid att få till en god vana. Ju förr en kvinna lär känna sina bröst, desto bättre – i syfte att upptäcka eventuella förändringar i ett så tidigt skede som möjligt, säger Marit Jenset generalsekreterare på BRO och Bröstcancerfonden.

Risifrutti är ett varumärke inom Orkla Foods Sverige.