Wasabröd starkaste matvarumärket

wasabröd

Wasabröd tog i förra veckan hem förstapriset i kategorin ”dagligvaror” i undersökningen Evimetrix Swedish Brand Award, Sveriges största varumärkesmätning. Utmärkelsen får det varumärke som har den starkaste kombinationen av kännedom och nöjda kunder. Med den här metoden att bestämma varumärkesstyrka kan man jämföra alla varumärken med varandra, oavsett om det handlar om Volvo, Fortum, Panasonic eller Svinto. Totalt delades det ut priser i 35 olika branscher i lördags kväll. Bästa kaffemärke blev Zoégas och vinnare i kategorin Livsmedel blev ICA. Förstapriset totalt vanns av Gekås Ullared.

Sedan 2002 har varumärkesundersökningen Evimetrix Swedish Brand Award genomförts. Undersökningen är en av Sveriges största mätningarna av attityder till olika varumärken. I år har drygt 6 500 konsumenter gett närmare 100 000 omdömen om 500 varumärken i 35 branscher.