Coop uppfattas som grönast

Coop hållbaraste varumärket enligt ny undersökning

Coop vann en dubbelseger i Differs årliga undersökning om Sveriges grönaste varumärke. I en av kategorierna fick de 1000 svarande sätta betyg på undersökningens totalt 85 varumärken och här hamnade Coop på en förstaplats av landets största varumärken. I en annan kategori där respondenterna helt fritt fick ange vilket varumärke de ansåg vara det grönaste på den svenska marknaden stod Coops egna varumärke Änglamark som segrare för åttonde gången.

– Det känns fantastiskt att vinna! Vi har sedan länge varit ledande inom hållbarhet och detta hjälper och sporrar oss att bli ännu bättre – tillsammans gör vi skillnad. Vi har Sveriges högsta försäljningsandel inom eko i dagligvaruhandeln och Änglamark är ett av Sveriges största enskilda varumärken inom den kategorin. Att vi vinner visar att vi är på rätt väg, säger Louise König, hållbarhetschef på Coop, i ett pressmeddelande.