Lantmännen hållbarast i Sverige

Lantmännen har utsetts till det mest hållbara varumärket inom kategorin snabbrörliga konsumentprodukter. Det är resultatet i Sustainable Brand Index nya hållbarhetsundersökning inom Business-to-Business.
Redan i mars rankades Lantmännen som det mest hållbara livsmedelsvarumärket enligt Sveriges konsumenter.
– Det är glädjande varje gång vi får ett kvitto på vårt hållbarhetsarbete. Vi kan konstatera att vi lyckas nå fram både till svenska konsumenter och till våra kunder inom dagligvaruhandel och restaurang. Det här är en betydelsefull placering som kommer att stärka våra affärer ytterligare, säger Carl-Peter Thorwid, vd på Lantmännen Cerealia.
SBI är Nordens största oberoende varumärkesstudie inom hållbarhet. Den nya studien riktar sig till företagskunder och baseras på svar från 1000 beslutsfattare med ansvar för inköp inom olika branschkategorier på den svenska marknaden. Kategorin FMCG, snabbrörliga konsumentprodukter, inkluderar dagligvaruhandeln, servicehandel samt storkök och restauranger.
– Vår topplacering visar att vi har varit framgångsrika med att förmedla de värden vi står för och de fördelar vårt företag bidrar med. Att Lantmännen rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken visar att vi har lyckats med vårt varumärkesarbete, säger Madelaine Hellqvist Kongstad, kommunikationsdirektör på Lantmännen.